Co van Kessel fietstour - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martin - WaarBenJij.nu Co van Kessel fietstour - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martin - WaarBenJij.nu

Co van Kessel fietstour

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

25 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Nu de dames slapen dan kan ik mooi even wat schrijven over de ochtend.
Vroeg eruit 5.30 en 6.15 taxi genomen die ons op tijd afzette bij het kantoor van de fietstocht.
2 Jonge Nederlanders fietste met ons mee wat niet echt veel gespreksstof en gelach toevoegde. Maar waren wel lief o af en toe op mij en Yvon te wachten want de paden waren soms te smal om erop te blijven fietsen dus moesten wij af en toe een beetje lopen, maar dat is ook goed voor het lichaam.
Co van Kessel is inmiddels overleden aan kanker 62 Jaar maar heeft wel een mooi bedrijf achter gelaten.
We zijn op tijd vertrokken na het uit zoeken van een geschikte fiest.
Via allerlei leuke kleine nauwe straatjes en puinhopen waarvan je denkt kan hier echt iemand wonen! Nu ik kan u zeggen ja hoor ook daar wonen mensen en de brievenbus ( een afgezaagde colafles aan een draadje ) was gewoon gevuld. Misschien was de bewoner wel op vakantie gegaan. Via Chinatown en enige tempels, waar niet voor gestopt werd hoor, gelukkig maar want er zijn er zoveel dat wil je niet weten zijn we op een bootje gestapt en de rivier over gestoken. Natuurlijk fietsend verder en na veel gezwaai en gehalloood naar de locals konden we even bijkomen in een longtailboot die ons door de klongs heeft gevaren waar we na 45 minuten konden uitstappen om weer verder te fietsen, dit was wel even lekker voor de zadelpijn .
Via allerlei zeer nauwe paadjes fietste we weer terug waar we eerst langs waren gevaren , de gluiperds. Plotseling doemde een eettenje op waren we echt een zeer uitgebreide lunch hebben gehad. Veel te veel maar goed de rest zal wel uit gedeeld worden aan de school kinderen.

Toen weer de longtail boot in die ons in supersnelheid over de cha pra rivier, die heel erg druk was, terug bracht naar het begin punt. Nog klein stukje gefiets en we waren weer terug op Kantoor. Betalen ,taxi genomen en weer uit gestapt want hij vroeg teveel, oplichters ha ha en dat maar eerst even uitgegeven aan koffie Yen ( heerljke koude ijskoffie) We hebben toen een andertaxi genomen die ons voor 63 Bath naar huis heeft gebracht waar we nu een beetje aan het bijkomen zijn. 100 Bath is tegenwoordig € 3,- het wordt steeds duurder hier.

Gaan kijken hoe laat we morgen met de trein naar Kanchanaburi kunnen en hopen op een leuke reis naar ons volgende Hotel.

De groetjes en Sawasdee