vertrek - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martin - WaarBenJij.nu vertrek - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martin - WaarBenJij.nu

vertrek

Door: Ikke Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

24 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Tjonge tjonge, wat een goed begin, we hebben een upgrade gehad naar de luxe en dat betekende ruimer zitten en eerder in en uitstappen.
Bijzonder rustige vlucht gehad. Warempel ging de incheck ook super snel en moesten we dan natuurlijk dan wel weer lang wachten op de koffers.
Naar buiten en daar wachte ons weer een verassing want de aanvoer van taxi´s was weer verandert lange rij en je moest op een kastje klikken om een limo of personenwagen te vragen. Ticket komt eruit en daar staat op in welke rij je taxi staat te wachten. Dat duurde natuurlijk even voordat we dat begrepen maar die lieve jongen kwam ons al halen halverwege.

Snel waren we in het hotel, uitgepakt showeren en de straat op. Taxi gepakt en naar Patpong, daar hebben we ergens in een afgelegen zijstraatje lekker gegeten waar Marita haar eerste ervaring opdeed met het heerlijke eten. Inmiddels wil ze niet anders meer en smeekt een paar keer per dag om meer meer meer.

Heerlijk geslapen en dag 2 Tempeldag.

Taxi genomen en naar What Arun. What Arun staat aan onze kant van de rivier dus dat was een makkelijke keuze om te beginnen.
What Arun wordt helemaal opgeknapt en doet weer zeer aan de ogen. Werd wel tijd hoor want het was wel nodig.
Even water drinken bootje nemen voor naar de overkant en aan gekomen tempel 2 What Po.
Deze was uiteraard erg lui en lag daar weer bij zoals gewoonlijk. Na alle o en a van Marita konden wij weer naar de volgende,het viel ons wel op dat het erg druk was en weer net als bij What Arun 1000 klappers werd afgestoken.
Gelopen naar het koninklijk paleis maar voordat wij daar verder naar toe waren gelopen zijn we eerst in ons vertrouwd adresje gaan eten. we waren weer verkwikt en verzadig en zijn het paleis in gelopen, nuja gelopen we werden gedragen door de mensen , een gekke huis kompleet gestoord. Ik moest natuurlijk een andere broek lenen en ben in die rij gaan staan want anders kom je er toch niet in. Kaarten gekocht, wat ook steeds duurder word of was dat vanwege het chinees nieuwjaar. Daarom was het zo een gekke keet niet normaal, je kon bijna overal over de hoofden lopen.
Kan even geen foto´s laten zien want ik moet een ander kabeltje kopen.

Hoogtepunten laten zien en toen er maar uit op naar de laatste tempel Golden mount via allerlei kleine straatjes waar ze alle soorten boedha´s maken en verkopen.
De tempel was een oase van rust en zijn daar even lekker bij gekomen.
Naar hotel even opgefrist ha ha met de nodige borrels die we hebben gekocht en in de kamer soldaat hebben gemaakt. Restaurantje gevonden en lekker gegeten en toen weer hotel in om verder te drinken. lekker geslapen maar dat begrepen jullie wel.

Dag 3, naar de markt heel ver weg.

Taxi taxi taxi, die er natuurlijk bijna niet te krijgen was maar toch gelukt en op tijd want 2 minuten later vertok de trein.
1 uur rijden, uitstappen over een echt stinkende vismarkt met veel verkeer en lawaai de boot gevonden die ons naar de overkant moest brengen waar we 10 minuten moesten lopen voor we konden instappen voor de volgende trein naar die beruchte markt.
Aangekomen , geen trein want ze hadden het schema verandert wat in hield dat we 2 uur moesten wachten tot die kwam en wat dat weer inhield was dat we de trein niet over de markt konden zien rijden omdat we erdan zelf in zouden zitten en dat we 45 minuten later in de zelfde trein weer terug moesten rijden zodat we echt helemaal niets van het spektakel zouden te zien krijgen. ha ha.

Nu dis stukje weer terug gelopen en gelopen en gelopen kwamen we potverdorie weer een tempel tegen ha ha.
Maar wel een lekker restaurantje gevonden en hebben daar gedronken en gegeten voor 300 Bath , god dat was wel erg duur hoor.

Net de terin gemist dus weer 1 uur waxhten maar toch aangekomen in Bangkok. Lekker gezommen en nu aan de borrel. Gaan weg naar het centrum nu en jullie begrijpen het wel eten en lopen en lopen.

Groetjes tot de volgende keer.

• 24 Februari 2015 - 22:04

Wini:

Klinkt vermoeiend, maar lijkt me ook heel leuk! Groetjes xxx