Kochang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martin - WaarBenJij.nu Kochang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martin - WaarBenJij.nu

Kochang

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

11 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Ko Chang,
Het is alweer zover op weg naar Kohchang in de nachttrein en we boemelen al 3 uur voort. Het is inmiddels donker geworden en onze bedden zijn opgemaakt. Ze hadden alleen nog maar 2 bovenslapers en we hebben die gisteren omgezet naar 1e klasse, dit is een aparte cabine met wasbakje zonder toilet daarvoor moeten we helaas naar voren lopen maar zelfs die zijn,een sta en een wc-pot, in verhouding luxe. Wat een goed idee hé van mij, voor het vliegtuig had Yvonne ook een goed idee en hopen dat het zal lukken maar heb daar goede hoop in.
Creditcards werken nog steeds niet en we zien wel hoe we ons redden op Kochang.
Ik kwam op het idee toen we aan de overkant van het station zaten te eten en laten ze nu nog een cabine vrij hebben maaaaarrr ze hadden de tickets nodig . wij Tuktuk gevraagd was een oude man met 10 stompjes en uitgelegd waar we eerst heen wilde namelijk naar Paew ( onze oude gids uit Chiangmai die een kantoortje heeft, dat is er niet zover vandaan en die kon ons misschien wel even naar huis rijden heen en weer. Mannetje reed lekker relaxed maar het kantoor was gesloten, dan maar vragen of hij ons naar resort kon rijden maar mannetje kon niet lezen en heeft het gevraagd bij het hotel recht tegen over Paew. Aangekomen resort mannetje gewacht wij tickets mee en weer terug had hij toch een leuk klantje voor die dag en wij de laatste plek en zo was een ieder gelukkig en tevree.
We waren al vroeg naar het centrum gegaan met tuktuk om ons bij een Chinese wijk te brengen waar een bloemen en natuurlijk een gewone markt is, daar hadden we vroeger onze wierook gekocht maar helaas was die er niet meer en hebben we maar koffie gedronken in onze koffieshop boven een winkel , sfeervol en leuk dat dat nog bestond.
Liams resort was precies wat wij ervan hadden verwacht en hebben erg genoten van de ontspannen sfeer maar ook van de buurt waar we lekker hebben gewandeld en uiteraard weer een koffietentje hadden gevonden. Vandaag kregen we nog een kopje heet water net toen we weg wilde gaan, en er lag een klein blaadje in te sudderen dat blaadje vertelde zij was als je er op likte zoet en zo werd de thee een beetje gezoet, we hebben uiteraard wat mee gekregen en laat het jullie wel proeven.
Nog even ons email adres achtergelaten want als je 2 glazen besteld met koffie of zo dan is dat gelijk aan mijn emailadres chong keeuw chong is 2 en keeuw is glazen. Oftewel hef de glazen bij een proost net als chokdee.
Het contact met de neef van Terry met zijn vriendin was buiten gewoon open en gezellig en hebben er erg van genoten en hij denkt er zelfs aan om in mei naar Nederland te komen. We zijn ook nog met hun naar een groot park geweest wat erg goed verzorgd was vol met moooie planten en bomen. In dat park zijn ook warm waterbronnen waar je een eitje in kan koken en een leuk aangelegd slootje waar iedereen met zijn benen inzat lekker relaxed hoor, ijsje erbij en laat maar komen. Maar er was ook een zwembad bij en daar zijn we natuurlijk in gedoken en zo werden mijn eigen eieren ook gekookt.
Prive huisje kon je ook huren per uur waar een heel groot rond bad in het midden stond en je zo in de privesfeer kon genieten van de zwavelbaden. Nog even wat gegeten en toen weer naar huis waar we een lekkere hamburger hebben genomen met friet, is ook lekker op ze tijd hoor.
Gisterenavond zijn we ook blijven hangen en hebben stoofvlees gegeten met friet natuurlijk en lekker ijsje na en met de eigenaar zitten kletsen die ook uit Amsterdam kwam totdat de 4 oudere Groningers weer binnen kwamen en hebben met hun ook nog even lekker gekletst en geborreld. Die 4 gingen vandaag ook weer verder met vliegtuig richting Phuket een of ander eilandje.
Wij zijn opgehaald door Theo en heeft ons nog een heeel groot tuincentrum laten zien waar je hebberig van word maar gelukkig doen de creditkaarten het niet. Heel gek want met de pin automaat van het resort lukte het wel en konden we gewoon betalen. Nog even naar weer een nieuw winkelcentrum om te kijken bij een bankfiliaal maar ook niks , dus wat gegeten en waren we op tijd bij het station en in de trein gestapt waar we nu nog steeds inzitten.
Niet bij Doisuthep geweest vanwege zeer slechte zicht overal , het schijnt weer verbrandingstijd te zijn ook bij de buurlanden en heeft echt wel wat irritatie aan de ogen en neus tengevolge hoor.
Komen net aan in Banpin en moeten wat mensen laaien haha dus voor mij even rustiger tikken, maar helaas ben eigenlijk uit getikt en Yvonne zit lekker in haar spannende boek te lezen die echt spannend is want ze leest af en toe een stukje voor of vertelt wat er is gebeurd.
Het boek heet de indringer brrrrr.
Groetjes allen en tot in Kochang morgenmiddag dus voor jullie woensdagochtend 6 uur
Oja we hebben vanavond in de trein lekker gegeten en natuurlijk niet die rotzooi van hun hoor.
Maanzaadbol en sesam broodje met belegen kaas, klontje boter erbij en natuurlijk cola met borrel want het water is al op. Gesmuld en zo kunnen wij er weer even tegen.

Wat een K trein we zijn nog nooit zo heen en weer geslingerd af en toe rolde ik uit mijn bed.
Nu ja na 14 uur aan gekomen en nog 20 minuten op de chauffeur gewacht maar daar hadden we een remedie voor lekker een bak koffie Yen.
Vreemde chauffeur die maar weinig tot niets heeft gezegd, maar kan ons dat schelen we zijn er weer en de overkant is heel mooi verbouwd. Alles uit gepakt geschoren en gewassen gaan we nu maar even naar het strand hapje eten.

• 11 Maart 2015 - 08:20

Ilonka:

Daarom heet t een bommeltrein. Slim hoor van de bank om die creditcard niet te laten werken. Scheelt straks voor jullie weer werken!
    Nu lekker relaxen een zee!

• 11 Maart 2015 - 11:34

Floor:

Wat een belevenis zo'n een treinreis haha